Tommy Nilsson spelar EGIL HAUGE
En CD-produktion från år 2000 där Egils livsgärning dokumenterats med fakta, historik och nytolkningar av hans musik.

EVERT LINDSTRÖM 12 kompositioner
Tommy Nilssons noggranna nedteckningar av Orsadragspelaren Evert Lindströms tolv kompositioner för dragspel.
Kompositörens egna inspelningar medföljer på CD-skiva.

SLUTSÅLD!

DUO JAG KOMPIS
26 duetter i varierande svårighetsgrad och genre, komponerade för dragspel plus ett annat instrument. CD medföljer.

MÄSTERLIKT - Musikaliska muntrationer i kunglig stil
En hyllning till svenska dragspelskungar bestående av tio nya kompositioner i deras anda. Notbok och CD.
Av Håkan Andersson & Tommy Nilsson

DRAGSPELSKLUBBEN i takt med tiden
Sveriges Dragspelares Riksförbund beställde ett material specifikt för landets dragspelsklubbar. Tre- fyrstämmiga arrangemang för dragspel plus kompgrupp.
Ett omväxlande urval med varierad, men rimlig svårighetsgrad.
Kassettband eller CD medföljer.
Av Tommy Nilsson & Bengt Olausson

KUL I ENSEMBLE med Accordeon och Dragspel
Mitt specialarbete vid Malmö musikhögskola 1990.

NYHET!
Trio GPS - Från öst till väst i kammarmusikalisk folkton

Musiken på skivan består till hälften av svensk folkmusik från olika landskap, i snillrika och delikata kammarmusikaliska arrangemang signerade Hans Wahlgren (1930 - 1974)

Andra hälften av repertoaren består av nyskrivna kompositioner och arrangemang av trions dragspelare Tommy Nilsson
Eftersom Tommy alltid intresserat sig för olika musikstilar, har Wahlgrens arrangemang inspirerat honom till att producera ny gränsöverskridande musik för trion.
I huvudsak melodier med östeuropeiska influenser och med en humoristisk underton.

Trions första CD-skiva, release 20180206

För ytterligare info eller beställning, kontakta PublikMusik.

NYHET NYHET NYHET NYHET NYHET
HÅLL FINGRARNA I STYR  Musik: Tommy Nilsson
46 pedagogiska originalkompositioner i varierande svårighetsgrad.
Samtliga melodier finns inspelade på Soundcloud.

För ytterligare info eller beställning, kontakta PublikMusik.